24 Kasım 2014 Pazartesi

Allah’ı Neden Göremiyoruz ?

allah'ı-neden-göremiyoruz
Yaratan Yaratıcı görmek belki de insanoğlunun en büyük arzusudur.

 İnanan her insan kendini yaratan alemlerin Rabbi yüce Allah’ı merak eder ve görmek ister. Çocukluk zamanlarında bile insanın ilk sorusuAllah’ı neden göremiyoruzdur. Bu durumu Hz. Musa örneği ile açıklamaya çalışalım;

Hz. Musa (a. s.) da dünya gözüyle Rabbimiz’i gör­mek istemiş ve bu isteğinde ısrar etmişti. Ancak, bu ar­zusuna nail olamamıştı. Bu olay Kur’an-ı Kerim’de şöy­le açıklanır:

“- Musa, Ya Rabbi dedi, göster bana Zatım, baka­yım sana… Allah Teala şöyle cevap verdi:

-Sen beni göremezsin. Ama şimdi şu dağa bak, eğer yerinde durursa, sen de beni görürsün.

Derken Rabbi dağa tecelli eder etmez, onu un ufak ediverdi. Musa da düşüp bayıldı.

Kendine gelince dedi ki: 

Sübhansın ya Rabbi, her noksanlıktan uzak olduğun gibi, dünyada seni görme­mizden de uzaksın. Bu isteğimden ötürü tövbe ettim. Ben ümmetim içinde seni görmeden iman edenlerin il­kiyim. ” (A’raf Suresi, 143)

Musa a.s Allah Teala'yı görmek isteyince ne oldu? (Araf Suresi 143 - Ebu...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder