Mesela 'ateş' Allah tarafından yaratılmıştır. Ateşin kendisi şer değil. Ateşi birini yakmak için kullanan, ateşe şer vasfını kazandırmıştır. Halbuki ateş normal bir insanın elinde ısınmak için, yemek pişirmek için kullanılır. Yani bizatihi şer değil şerre vesile olabiliyor.
Ateşin bir arabayı yaktığını gördüğümüzde, "ateş arabayı yaktı. Bundan dolayı ateş kullanmayalım" diyemeyiz.
ŞEYTAN, MÜMİN İÇİN CENNETE GÖTÜREN BİR VASITADIR
Şeytanın yaratılması da şerre vesile kılınan ateşin kullanımı gibidir.
Şeytan bir mümin için cennete götüren bir vasıtadır. Mümin kişi şeytanı hissettikçe dine daha sarılır. Şer olanı yani, şeytanı kendisi için hayra çevirir.
Ama kötü olan bir insan şeytanın imtihan için olduğunu unutur ve şerrine ortak eder. Böylece eşyaya, varlığa şer veya hayır elbisesi giydiren insandır.
Şeytanın yaratılması da şerre vesile kılınan ateşin kullanımı gibidir. Şeytan bir mümin için cennete götüren bir vasıtadır. Mümin kişi şeytanı hissettikçe dine daha sarılır. Şer olanı yani, şeytanı kendisi için hayra çevirir. Ama kötü olan bir insan şeytanın imtihan için olduğunu unutur ve şerrine ortak eder. Böylece eşyaya, varlığa şer veya hayır elbisesi giydiren insandır.
Allah hayrı da yaratır ama hayırdan razıdır. Eşyayı hayır yolda kullanmayı emreder.
TARAF / Nihat Hatipoğlu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder