3 Aralık 2014 Çarşamba

KURANDA GEÇEN AYATLERLE MİRAC ÖNEMİ : Allah Teâlâ kendisine bir takım ayetlerini göstermek için peygamberini bir gece mi’rac’a çıkarmış ve bu amaca uygun olarak ona en büyük ayetlerinden göstermiştir.



Yolculuğun amacını “kendisine bir takım ayetlerimizi göstermek” (İsra, 17/1) olarak açıklayan Allah Teâlâ, bu ayetlerde peygamberimizin yolculuğunun amacına ulaştığını belirterek  

 İsra suresindeki ayetle Necm suresindeki bu ayetler  yolculuğun yapıldığı mekânı, sonucunu ve bu yolculukta görülenleri anlatmaktadır.

 Demek ki Allah Teâlâ “kendisine bir takım ayetlerini göstermek için” (İsra, 17/1) peygamberini bir gece mi’rac’a çıkarmış ve bu amaca uygun olarak ona en büyük ayetlerinden göstermiştir. 


“Bir kısım ayetlerimizi kendisine göstermek için, kulunu bir gece Mescid-i Haram’dan, çevresini bereketlendirdiğimiz el-Mescidül-Aksa’ya (yeryüzüne en uzak olan mescide) götüren O Allah her türlü noksanlıktan yücedir. Gerçekten O, işitendir görendir.”

 (İsra, 17/1)


Necm suresindeki bu ayetler âlimlerin çoğuna göre mi’rac’ı anlatmaktadır.


(Necm 10-11) Bunun üzerine Allah, kuluna vahyini bildirdi. (Gözleriyle) gördüğünü kalbi yalanlamadı.
Andolsun ki o, Rabbinin âyetlerinden en büyüğünü gördü.               ( Necm 18 )

(Necm 13-14) And olsun ki, onu (Cebrâîl’i aslî sûretinde) diğer bir inişte de (mi'râc gecesi), Sidretü’l-Müntehâ’nın yanında (iken) gördü.



İsrâ Sûresi 22 - 38 Âyetler   
"Allah'a ortak koşma, yalnız O'na inanıp yalnız O'na ibadet et, ana-babaya iyi davran, akrabaya, yoksula, yolda kalmış kimseye haklarını ver, cimrilik yapma, müsrif ya da savurgan da olma, açlık korkusu ve geçim kaygısı ile çocukları öldürme, zinaya yaklaşma, cana kıyma, yetimin malına el uzatma, verdiğin sözü yerine getir, ölçerken ve tartarken eksiklik ve noksanlık yapma, hakkında kesin bilgi sahibi olmadığın şeyin peşine düşme, yeryüzünde böbürlenerek yürüme, kibirlenme ve gururlanma. Bütün bu sayılanlar Yüce Yaradan'ın katında sevimsiz ve çirkin davranışlardır.

MÜ’MİNİN MİRACI NAMAZ 

Beş vakit namazın farz kılındığı Miraç hadisesinden öğreniyoruz ki, kıyamete kadar bütün Müslümanların bu manevî tecrübe ve yükselişi kendi hayatlarına taşıma imkânı mevcuttur. Zira bizzat Sevgili Peygamberimiz (sav) tarafından “mü’minlerin miracı olarak” nitelenen, İslam’ın temel ibadetlerinden biri olan ve iç dünyamızdaki yükselişi ve arınmayı ifade eden namaz hepimize bu imkânı sağlamaktadır. Çünkü mü'min, namazda Rabb'inin huzurunda durarak, "sadece O'na kulluk etme ve sadece O'ndan yardım isteme" fırsatı bulur. Namazda sadece bedeni ile değil özüyle, gönlüyle, duygu ve düşüncesiyle Allah’a yönelen ve Rabb'i ile baş başa kalmanın mutluluğunu yakalayan, daima O’nun gözetimi ve desteği altında olduğunu hatırından hiç çıkarmayan mü’min, Rabb'i ile baş başa kalmanın mutluluğunu yakalayacak ve bu bilinçle hayatına farklı bir anlam yükleyecek, bireysel ve toplumsal ilişkilerinde her zaman Allah’ın huzurunda ve gözetiminde olduğu inancıyla daha dikkatli, titiz ve sorumlu bir tavır sergileyerek olgun mü’min olma yolunda önemli mesafeler katedecektir. 

Dolayısıyla namaz, dosdoğru kılındığında, iç dünyamızdaki manevi yükselişi ve arınmamızı sağlayarak inancımızla yaşantımızı birleştirecek, bilinç düzeyimizi yükseltecek ve böylece bizi kötülüklerden alıkoyacaktır.

 Nitekim “(Ey Muhammed!) Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah’ı sürekli hatırda tutmak ve O’nun lütuf ve murakabesi altında olduğumuz bilincini diri tutmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı biliyor.” 

Ankebut Sûresi 45. âyeti bu hususu açıkça vurgulamaktadır. 5 vakit namazın farz kılındığı bu geceyi namaz kılarak ibadetle geçirmenin sevabı çok büyüktür. Miraç gecesi ve gündüzündeki namazları cemaatle kılmaya son derece gayret göstermelidir.

Sana kitaptan vahyedileni oku ve namazı dosdoğru kıl. Muhakkak ki namaz, çirkin işlerden ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette (ibadetlerin) en büyüğüdür.Allah yaptıklarınızı bilir.
Ankebut Sûresi 45




 Kaza namazı bulunan kimseler, bu namazlarını kaza etmeye çalışmalıdırlar. Ayrıca Hz. Peygamber (sav) Efendimize hiç olmazsa bir tesbih, salat ü selâm okumalı ve bu mübarek gecede kusur ve günahlarımızdan tevbe ve istiğfarda bulunmalıyız.



Allah Teâlâ şöyle buyurmuştur:

“Bu vahyi o’na müthiş güçleri olan Cebrail öğretti. O üstün yetenekli melek doğruldu. O en yüksek ufukta idi. Sonra yaklaştı ve sarktı. Araları iki yay aralığı kadar veya daha da yakın oldu. 
Böylece O’nun kuluna vahyettiğini vahyetti. Gözünün gördüğünü gönlü yalanlamadı. Onun gördükleri hakkında şimdi kendisi ile tartışacak mısınız? Onun bir başka inişini Sidretu’l-Münteha’nın yanında görmüştü. Ki Cennetü’l- Me’vâ onun yanındadır. O zaman Sidre’yi bürümekte olan bürüyordu. Gözü kaymadı ve sınırı aşmadı. Andolsun o, Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.” (Necm, 53, 5-18)



Adım Adım Miraç Mucizesi

“Kendisine âyetlerimizden bir kısmınıgösterelim diye, kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Harâm’dan, etrâfınımübârek kıldığımız Mescid-i Aksâ’ya (İsrâ -gece yürüyüşü- ile) götüren (Allah,her türlü noksanlıktan) münezzehtir. Şübhesiz ki Semî‘ (herşeyi işiten), Basîr(hakkıyla gören), ancak O’dur.” (İsrâ, 1)

Miraç Mucizesi: Sema ehline gösterilen en büyük mucize.
Tarih: Hicretten bir buçuk yıl evvel; 620... Recep ayının 27. gecesi
Hüzün yılı: Cenab-ı Hakk, Resulünü Miraç mucizesi ile teselli ediyor.

Mirac’a davet:

Hz. Peygamber (asm) bir gece Kâbe’nin hatim kısmında yatarken Hz. Cebrail (as), yanına gelip kalbini zemzem ile yıkıyor… Hz. Peygamber (asm) işte o an, Mirac’a davet ediliyor.

İlk binek: Beyt’ül Makdis’e kadar “Burak”

Yol arkadaşı: Cibril-i Emin (as)

Mescid-i Aksa: Sirac-ı Münir (asm) tüm peygamberlere imamlık yapıyor.

İkinci binek: Miraç (merdiven)
Hz. Peygamber (asm) Miraç merdivenine biniyor ve Cibril (as) ile dünya göğüne yükseliyor.

Üçüncü binek: Meleklerin kanadı

Yine Hz. Cibril beraberinde Allah Resulü (asm), yedinci kat semaya yükseliyor. Semanın her katında bir ceddiyle görüşüyor.

Birinci kat semada; Âdem (as)
“Hoş geldin safa geldin salih peygamber, salih oğul” diyerek karşılıyor Kâinatın Efendisi’ni (asm)... Sonra;
İkinci kat semada; Hz. Yahya ve Hz. İsa
Üçüncü kat semada; Hz. Yusuf
Dördüncü kat semada; Hz. İdris
Beşinci kat semada; Hz. Harun
Altıncı kat semada; Hz. Musa
Ve yedinci kat semada; Hz. İbrahim karşılamakta 
Salih oğul,
Son Peygamber Hz. Muhammed’i (sav)
Bunlar gök katları, her katta orada bulanan peygamberlerle görüşme, Cebrail’in (as) asli suretinde görülmesi, Sidretü’l-Münteha, Cennet, Cehennem, Beyt-i Ma’mur vs. dir.

Dördüncü binek: Cebrail’in (as) kanadı.

Sidret’ül Münteha: Cebrail (as) şöyle dedi:
"Bu makam dostun dostta kalacağı bir makamdır. Eğer kıl kadar ileri gidersem yanar kül olurum. Bundan sonrasını geçmek sadece sana bahşedilmiştir..." (Keşşafu İstilâhati'l-Fünun)

Son binek: Refref

Kab-ı Kavseyn: Bu makamda yalnızca Alemlerin Rabbi (cc) ve O’nun Habibi (asm)!

Rüyetullah: Allah Resulü imkân ve vücub ortasında... Kab-ı Kavseyn ile işaret olunan makamda... Zât-ı Zü'l-Celâlin cemali ve sohbeti ile müşerref!...
Ve emanetler ile birlikte dönüş:

Cenab-ı Hak (cc) Peygamber Efendimiz’e (asm) şu üç şeyi hediye ederek kullarının arasına gönderiyor;

Elli vakit namaza denk, beş vakit namaz,
Bakara suresinin son ayetleri,

Peygamberimiz’in (asm) ümmetinden olup da, Allah'a şirk koşmayanların affolunacağı müjdesi...

Kadir Gecesinin Fazilet ve Önemi

Kadir Gecesi'nde, Cenab-ı Hakk'ın rahmet ve mağfiret kapıları sonuna kadar açılır. Edilen dualar ve tövbeler asla geri çevrilmez...
Kadir Gecesi Kur'ân-ı Kerim'in indirildiği en müstesna gecedir
“Apaçık beyan eden o Kitab’a (Kur'ân’a) yemin olsun ki, gerçekten biz onu mübarek bir gecede indirdik; şüphesiz ki biz, (mahlukatın onda va’d edilen azabımızla) korkutucularız. Katımızda bir emirle, her hikmetli iş onda (o gecede) ayırt edilir. Çünki biz, Rabbinden rahmet olarak (peygamberler) göndericileriz. Doğrusu Semi’ (her şeyi işiten), Alim (hakkıyla bilen) ancak O’dur.” (Duhan, 1-6)

Cenab-ı Hak Kur'ân-ı Kerim’i, Levh-i Mahfuz’dan (kader levhasından) dünya semasına Kadir Gecesi'nde bir bütün olarak indirmiştir. 

Ondan sonra Hz. Cibril (as) Allah’ın izni ve emri ile 23 yılda peyderpey, ihtiyaca göre Peygamber Efendimiz’e (asm) vahiy yoluyla getirmiştir.

Kadir Gecesi bir ömrün sevabını kazandırır

“Şüphe yok ki biz onu (o Kur'ân’ı), Kadir Gecesi'nde indirdik. Kadir Gecesi'nin ne olduğunu (onun kıymetini) sana ne bildirdi? Kadir Gecesi bin aydan daha hayırlıdır. Melekler ve Ruh (Cebrail), onda (o gecede) Rablerinin izniyle her bir iş için peyderpey iner(ler). O (gece), fecrin doğuşuna (gün ağarana) kadar selamettir.” (Kadir, 1-5) 

Hz. Enes İbn-i Malik (ra) anlatıyor: Ramazan ayı girmişti. Resulullah (asm) buyurdular ki: “Bu mübarek aya girmiş bulunuyorsunuz. Bu ayda bir gece vardır ki bin aydan hayırlıdır. Bu gecenin hayır ve bereketinden mahrum kalan bir kimse, bütün hayırlardan mahrum kalmış gibidir. Onun hayrı ise sadece (uhrevî saadetten) mahrum kimseye haramdır.” (Kütüb-i Sitte)

Kadir Gecesi'nde, Cenab-ı Hakk'ın rahmet ve mağfiret kapıları sonuna kadar açılır. Edilen dualar ve tövbeler asla geri çevrilmez. Bir Kur'ân harfine otuz bin sevap ihsan edilir.
Kadir Gecesi sadece Hz. Muhammed’in (asm) ümmetine ihsan edilmiştir

"Allah Kadir Gecesi'ni ümmetime hediye etmiş, ondan önce kimselere vermemiştir" (Deylemi)

Hz. İmam-ı Malik (ra) kendisine güvenilir bir âlimin şöyle dediğini işitmiştir: Resulullah'a (asm) ümmetlerin ömürleri gösterilmişti. Resulullah (asm) kendi ümmet fertlerinin ömürlerini kısa sayarak başkalarının uzun ömürde yaptıkları amellere yetişememelerinden endişe etmişti. Allah-ü Teâlâ da ona Kadir Gecesi'ni verdi ve onu diğer ümmetlerin bin ayından daha hayırlı kıldı.
Ümmetin kısa olan ömrü Kadir Gecesi'yle uzun bir ömür hükmüne geçer.

Kadir Gecesi mağfiret gecesidir

“Kadir Gecesi'ni, kim sevabına inanıp onu kazanmak ümidiyle ihya ederse, geçmiş günahları affedilir.”(Buhari, Müslim, Tirmizi)

Kadir Gecesi “tazyik” gecesidir

“Melekler ve ruh (Cebrail), onda (o gecede) Rablerinin izniyle her bir iş için peyderpey iner(ler).” (Kadir, 4)

Kadir gecesi tazyik (sıkıştırma, daraltma) gecesi demektir. Çünkü “o gece inen meleklere arz dar gelir” denilmiştir. (Elmalı Tefsiri)
Kadir Gecesi'nde meleklerinsanlar için istiğfar eder

“Kadir Gecesi olunca Cebrail (as), bir gurup melek arasında yere iner. Yere inen melekler gerek ayakta ve gerekse oturarak Allah'ı (cc) zikreden her kulu selâmlarlar, onun için istiğfar ederler.” (İmam-ı Gazali)

Kadir gecesinde şeytan gündüzle beraber dışarı çıkamaz.
(Ahmed)
“Ramazan ayı girdiğinde şeytanlar bağlanır, cennet kapıları açılır, cehennem kapıları da kapatılır.”(Buhari, Müslim) 


Diyanet İşleri Başkanı Görmez : Mirac`a Çıkmaktan Kendinizi Mahrum Etmeyin

"İnsan hayata bir kez gelir. Günde 5 defa Rabbinizle konuşmaktan, onun huzuruna Miraç`a çıkmaktan kendinizi mahrum etmeyin" dedi.



Diyanet İşleri Başkanı Görmez,
Allah`ın, Miraç`la insana "yücelme ve yükselmenin" yolunu gösterdi

İnsanların, maddi unsurlarla değil, ahlakla faziletle adaletle manevi değerlerle yükselebileceğini kaydetti.

Miraç`ın üç büyük hediyesinin bulunduğunu dile getiren Görmez, bunlardan birincisinin namaz, ikincisinin "Bakara Suresi`nin son ayetleri", üçüncüsünün ise "iman eden müminlerin cennete gideceği" olduğunu bildirdi.

Camideki çocuklara ve aileler seslenen Görmez, 

"İnsan hayata bir kez gelir. O bir kez hayatta, asla kendinizi bu büyük nimetten, günde 5 defa Rabbinizle konuşmaktan, onun huzuruna Miraç`a çıkmaktan kendinizi mahrum etmeyiniz. 

Ey anneler babalar, yavrularınızı günde 5 defa Rabbimizin huzuruna varmaktan, peygamber gibi Miraç`a çıkmaktan mahrum bırakmayınız. Namaz müminin Miracıdır. Namaz sizi bütün kötülüklerden alıkoyar" dedi. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder